10
фев

Auto zīmolu nozīme

 Automarku logotipu nozīmes

 

 Daži no pasaules populārākajiem automarku logotipiem un to nozīmes!

 

Audi Logo 2016

Audi logo history

 

1. Audi

Četru gredzenu logotips apzīmē četru kompāniju - zīmola radītāju (Audi, Horch, Wanderer un DKW) mūžīgo partnerību. Nosaukums Audi ir latīņu izcelsmes. Tulkojot, vārds nozīmē "klausies" vai "ieklausies". Veidotāji ir rīkojušies diezgan izveicīgi -  korporācijas pašreizējos dzinējus patiešām ir patīkami klausīties.

2009. gadā par godu uzņēmuma simtgadei Audi emblēma tika nedaudz mainīta. Gredzenu hroma krāsa piešķīra logotipam vēl modernāku un pabeigtāku izskatu. 

Audi logotips ir kvalitātes un sadarbības, savstarpējas palīdzības un atbalsta simbols. Tas atspoguļo notikumiem bagāto uzņēmuma vēsturi, bet vienlaikus ir patiesi moderna, stilīga un neaizmirstama zīme.

 

 

 

 


 

 

VolkswagenVolkswagen Logo history2. Volkswagen

"Tautas automašīna" (tulkojumā no vācu valodas) ieguva emblēmu no diviem sava nosaukuma iniciāļiem - burts "V" virs burta "W". Viltīga šo burtu apvienošanās logotipā ir izveidojusi pasaulslavenu zīmolu. 

Laika posmā no 2012. līdz 2020. gadam logo tika izgatavots 3D formā. Tomēr 2019. gada septembrī Frankfurtes auto izstādē uzņēmums prezentēja jaunu zīmola logotipu. Galvenie logotipa elementi palika nemainīgi. Dizaineri no tā noņēma trīsdimensiju dizainu un padarīja līnijas skaidrākas.

Valdes loceklis Jirgens Stekmans sacīja, ka atjauninātās zīmes dizains ieviesīs jaunu ēru Volkswagen. Ar jauno ēru, šķiet, uzņēmums ir domājis elektromobiļa radīšanas ēru.

 

 

 


 

 

Fordhenryford3. Ford

Šīs senās markas logotips, iespējams, ir visvienkāršākais Amerikas autobūves pasaulē. Uzraksts "Ford" uz zila fona. Zilā krāsa Ford logotipā simbolizē uzņēmuma spēku, izcilību un grāciju, bet baltā - cēlumu, eleganci un tīrību. Ford logotipa vēsture ir ievērojama ar tā stabilitāti: izņemot sākotnējo periodu, simbols nekad nav mainījies līdz nepazīšanai. Viņā vienmēr ir bijis redzams īpašs rokraksts, minimālisms un atturība.

 

 

 


 

 

RollsRoyceRolls Royce Logo history

 

4. Rolls-Royce

Rolls Royce logotips un tā sauktais “Spirit of Ecstasy” rotā Rolls Royce radiatorus kopš 1911. gada. Rolls-Royce emblēma sastāv no diviem R burtiem, kas apzīmē Royce un Rolls, veiksmīgā zīmola iedvesmotāju un dibinātāju uzvārdus. "Spirit of Ecstasy" jeb "lidojošā lēdija" arī ir nozīmīga Rolls Royce identitātes sastāvdaļa. To izveidoja Čārlzs Sykes kā statuju, lai rotātu Rolls Royce automašīnas.

        

 

 

 

 

 


 

 

Ferrarifrancesco baracca

 

5. Ferrari

Slavenais Ferrari simbols ir zirgs uz dzeltena fona, parasti ar burtiem "S" un "F", kas apzīmē "Scuderia Ferrari". Emblēmas augšdaļā ir balta, zaļa un sarkana svītra, kas simbolizē Itālijas nacionālās krāsas.
Ferrari logotips parādījās pateicoties Pirmā pasaules kara laikā slavenajam Itālijas gaisa spēku pilotam Frančesko Barakam. Uz viņa lidmašīnas sāna bija attēlots satrakots zirgs, kurš galu galā arī kļuva par pamatu Ferrari emblēmai.

 

 

  

 


 

Hyundaihyundaimeaning

 

6. Hyundai

Kompānija Hyundai praktiski nav mainījusi savu logotipu attīstības gaitā. Kaut arī lielākajai daļai cilvēku Hyundai logotips var izskatīties tikai kā stilizēti attēlots burts “H”, tam ir arī slepena nozīme – korejieši kompānijas nosaukuma pirmajā burtā redz kā divas personas sarokojas. Viens indivīds ir uzņēmuma pārstāvis, un otrs ir apmierināts klients. 

 

 

 


 

  

mazda

Mazda Logo History 

7. Mazda

Šim japāņu koncernam ir vissarežģītākā logotipa vēsture no visām japāņu automašīnām. Evolūcijas gadu laikā logotips ir mainījies ne vienu vien reizi. Logotips simbolizē gan burtu "M", gan spārnus, kurus dizaineri vienmēr ir mēģinājuši ievietot iepriekšējos logotipos. Kāda leģenda vēsta, ka hromēti spārni aplī apzīmē lidojumu uz panākumiem.

1997. gadā tika izveidots jauns, pilnīgi citāds logotipa dizains. Tas iepatikās uzņēmuma vadībai un vēl līdz šai dienai dižojas uz automašīnām.  Tiesa, ir dažas domstarpības par putnu, kas attēlots uz tā. Daži saka, ka tā ir kaija, bet citi apgalvo, ka tā ir pūce.

 

 

 

  


 

 

Subaru Logo 1920X1080

subarustars

 

8. Subaru

Nosaukums “Subaru” ir arī japāņu nosaukums zvaigžņu kopai Vērša zvaigznājs, kuru daudzi pazīst ar nosaukumu “Plejādes”. Šajā zvaigznājā ar neapbruņotu aci ir redzamas 6 zvaigznes, kuras mēs arī redzam uz uzņēmuma logotipa, tikai tās ir izvietotas ne tā kā zvaigžņu kopā. Lielā zvaigzne simbolizē Fuji Heavy Industries un piecas mazākās zvaigznes norāda piecus uzņēmumus, kas apvienojās, izveidojot FHI.

 

 

 

 


  

 

Tesla

tesla logo 39. Tesla

Tesla logotips ir vienlaicīgi vienkāršs un neticami radošs. Emblēmas galvenais mērķis bija atspoguļot elektriskās enerģijas izmantošanu. Citiem vārdiem sakot, logotipam ir jāparāda, ka elektromotori ir moderni, jaudīgi un mūsdienīgi, bet vienlaikus arī izdevīgi. Tesla logotipā ir burts T, kas ir arī daļa no stilizēta elektromotora. Šādu motoru savulaik izstrādāja izcilais fiziķis Nikola Tesla, par godu kuram arī tika dots nosaukums uzņēmumam. Iepriekš logo tika attēlots vairogā, bet tagad dizaineri no tā ir atteikušies.

Tesla izpilddirektors Īlons Masks aktīvi izmanto Twitter un mīl atstāt tur smieklīgus komentārus par dažādiem notikumiem. Turklāt viņš bieži atbild uz interesantiem fanu ziņojumiem. Ne tik sen humoristiskā tvītā uzņēmuma vadītājs paziņoja pasaulei, ka Tesla logotips ir nekas cits kā kaķa deguns. Protams, tas bija joks, taču informācija, ka Tesla logotipā attēlots kaķa deguns, ir aplidojusi visu internetu. Teslas emblēma ir attēlota vai sarkanā krāsā, vai arī melnā un sudraba kombinācijā. Šīs krāsas asociējas ar inovācijām un radošumu, ar ko korporācija ir slavena.

  

  


  

 

Volvo

10. Volvo Histoire logo Volvo

Zviedrijas uzņēmums kopš 1927. gada ir mainījis 6 logotipa versijas, pēdējā versija tika izlaista 2014. gadā. Dizainers Helmers MasOlle nāca klajā ar ideju pastiprināt zīmolu uz radiatora ar slīpu metāla sloksni, kas raksturīga Volvo automašīnām. Līdz 2006. gadam ilgu laiku korporācijas automašīnu radiatora režģī bija attēlots vienkārši nosaukums VOLVO. Mūsdienās uzņēmums izmanto simbolu, kuru daudzi jauc ar vīriešu dzimuma simbolu dažos simbolikas veidos. Skandināvu, ķeltu, vēdu, āriešu mitoloģijās šāds simbols nozīmē dzelzi, kalēja amatu un drosmi. Tāpēc tik dīvains mūsu mentalitātei simbols sāka apzīmēt labākās automašīnas no Ziemeļeiropas. Tulkojumā no latīņu valodas "volvo" nozīmē "es griežos" jeb "es ripoju".

 

 


 

 

Bmw logo 2020 grey

bmw propeller logo11. BMW

Zīmols BMW ir rūpnīcas nosaukuma Bayerische MotorenWerke saīsinājums. Pastāv uzskats, ka BMW emblēma ir rotējoša lidmašīnas propellera stilizēts attēls. Bet patiesībā par BMW logotipa pamatu tika ņemts Bavārijas karogs (šādi logotipa izcelsmi interpretē kanāls National Geographic). BMW nodibināja Karls Frīdrihs Raps 1913. gadā Bavārijas zemēs pie Flugmaschinenfabrik lidmašīnu rūpnīcas. Sākumā uzņēmums ražoja lidmašīnu dzinējus. 1923. gadā BMW saražo savu pirmo motociklu. Vēlāk, 1929. gadā, izlaiž pirmo automašīnu ar nosaukumu Dixi. 

BMW logo Bavarian blue and white flag

 

 

 

 

 

 

 


   

 

Mercedes

mercedes explains meaning of three pointed star logo video 39907 1

12. Mercedes-Benz

Šī vācu zīmola nosaukuma leģenda ir zināma visiem. Emīls Jellineks, kurš 1900. gadā iegādājās Daimler-Benz, nosauca rūpnīcu savas mīļās meitas vārdā. Leģendārajai trīsstaru zvaigznei ir vienkāršāka izcelsme. Vienā no pastkartēm viņu attēloja Daimlers, viens no uzņēmuma dibinātājiem. Mūsdienās trīs zvaigznes stari tiek interpretēti šādi: "Uz zemes, uz ūdens un gaisā."

 

 

 

 

 


  

 

toyota1

toyota logo 

13. Toyota

Slavenākā japāņu automašīnu marka tika nosaukta par godu vienam no dibinātājiem - Toyodam. Korporācijas logotips ir diezgan vienkāršs - tas simbolizē Visumu, apvienojot trīs gredzenus no dažādiem leņķiem. Šīs elipses simbolizē klientu un Toyota produktu sirds apvienošanos. Fona telpa atspoguļo Toyota tehnoloģisko attīstību un neierobežotās iespējas. Šī ir viena no nedaudzajām 3D emblēmām automobiļu pasaulē.

 

 


 

 

mitsubishi logo

mitsubishi history

14. Mitsubishi

Šī zīmola emblēma ir dibinātāju ģimenes ģerboņu apvienošana: Iwasaki ģints (trīs rombi) un Tosa ģints (trīs ozola lapas, kas aug no viena punkta). Uzņēmuma Mitsubishi nosaukums sastāv no diviem japāņu vārdiem: Mitsu un Hishi. Mitsu tulkojumā no japāņu valodas nozīmē ciparu trīs. Vārds Hishi tiek tulkots kā kastaņs, ūdens rieksts, kā arī to lieto, lai apzīmētu rombveida formu. Jāatzīmē vienu faktu - šī uzņēmuma logotips nekad nav mainījies un līdz mūsdienām ir neskarts. Turklāt Mitsubishi neaprobežojas tikai ar automašīnu ražošanu. Tā ir vesela korporācija, kuras darbības spektrs ir ļoti plašs: no papīra ražošanas (Mitsubishi Paper Mills) līdz tanku, kuģu un pat kosmosa kuģu ražošanai (Mitsubishi Heavy Industries).

 

 


 

 

Opel logo

opel history
 

15. Opel

Pašreizējā Opel emblēmā ir attēlots burts "O" (dibinātāja uzvārda pirmais burts), kas caurdurts ar zibeni - simbolizē ideālu un pilnību.

Pirmo reizi vārds Blitz (tulkojumā no vācu valodas - zibenīgs, ātrs) parādās 1890. gadā uz Adam Opel velosipēdiem un šujmašīnām (tajā laikā uzņēmums vēl neražoja automašīnas).

 

 

 

 

 

Share this post