29
Mai

Krāsu nozīme reklāmas dizainā

Krāsu nozīme ir daudzveidīga, jo ar katru toni saistās konkrētas idejas un emocijas. Lai gan izskaidrot katra krāsu toņa psiholoģisko efektu nav viegli, mēs piedāvājam ieskatu populārāko krāsu toņu nozīmēs un to pielietojumā ikdienā, un dizainā.

Sarkans

Krāsa, kas simbolizē satraukumu, kaisli un dusmas. Parasti izmanto labi pamanāmos, enerģiskos un populāros dizainos, kuriem ir svarīgi izcelties konkurentu vidū.

Oranžs

Lai gan oranžo krāsu logotipos neizmanto tik bieži kā sarkano, šī krāsa ir tikpat enerģiska, koša un rotaļīga.

Dzeltens

Dzelteno krāsu iesaka izmantot logotipos, kuri uzsver kompānijas draudzību un pieejamību. Dzeltenā krāsa bieži asociējas ar prieku, atvērtību un enerģiskumu.

Zaļš

Šī krāsa ir ar ļoti universālu nozīmi, tāpēc to var izmantot praktiski jebkādā dizainā - it īpaši, ja firma ir saistīta ar dabu un ekoloģiskumu.

Zils

Izplatīta un klasiska krāsa, kurai ir nomierinošs efekts. Zilās krāsas toņi dizainā simbolizē uzticamību un nopietnību.

Violets

Violetā krāsa parasti saistās ar greznību, bet, ja dizainā izmaina šīs krāsas intensitāti, ar violetajiem toņiem var panākt mistikas, eklektisma un sievišķības efektus.

Rozā

Rozā krāsu parasti izvēlas meitenīgiem dizainiem, lai gan konkrēti rozā toņi kā, piemēram, rozā pasteļtoņi, neona rozā krāsa un citi, piešķir dizainam izskatu, kas ir gan jauneklīgs un sievišķīgs, gan nopietns un pievilcīgs.

Brūns

Šo krāsu daudzi uzskata par savādu izvēli dizainam, bet tieši brūno krāsu parasti izmanto vīrišķīgiem un senatnīgiem logotipu dizainiem. Pie tam, brūnā krāsa dizainā simbolizē roku darbu, unikālumu un laika gaitā gūto pieredzi.

Melns

Lieliska izvēle spožam, greznam un modernam dizainam. Melnbalts minimālisma stilā veidots logo ir ideāls veids, kā panākt vienkāršu, bet pievilcīgu izskatu.

Balts

Baltā krāsa ir ideāla tīram, modernam un vienkāršam dizainam. Kā neitrāls tonis, baltā krāsa papildina pārējo krāsu toņus, piešķirot tiem jauneklīguma un ekonomiskuma izjūtu.

Pelēks

Šo krāsu izmanto klasiskam un nopietnam izskatam. Lai palielinātu noslēpumainības efektu, var izmantot tumšākos pelēkās krāsas toņus, bet gaišākie toņi padarīs dizainu atvērtāku un draudzīgāku potenciālajiem klientiem.

Krāsu kombinēšana

Nav obligāti jāsamierinās ar vienkrāsainu logotipu. Kompānijas galvenās vērtības var uzsvērt, kombinējot krāsu toņus logotipā. Lai uzzinātu, kuras krāsas vislabāk papildina viena otru, jāizmanto krāsu aplis.

Krāsu apļa pretējās pusēs atrodas savstarpēji papildinošu krāsu toņi. Šo divu toņu mijiedarbība panāk dinamisku efektu.

Analogie krāsu toņi atrodas tuvu viens otram uz krāsu apļa. Šos toņus izmanto, lai sasniegtu krāsu savstarpējo balansu logotipā.

Ja krāsu apli sadala trīs vienādos sektoros, tad katrā no šīm apļa daļām var atrast trīs savstarpēji papildinošus krāsu toņus. Šīs krāsas izmanto, lai piešķirtu logotipam krāšņu un stimulējošu efektu.

Share this post